Thursday, October 30, 2008

PELAKU SUMBANG MAHRAM KURUNG IBU SAMPAI MATI

VIENNA - Seorang lelaki yang dituduh melakukan sumbang mahram di Austria, Josef Fritzl (gambar) mengaku bahawa dia mengurung ibunya dalam sebuah bilik yang ditutup dengan batu selama beberapa tahun sehingga meninggal dunia, lapor sebuah akhbar semalam. Josef yang berumur 74 memberitahu seorang ahli psikologi, Dr. Adelheid Kastner, tindakan itu dilakukan bagi membalas dendam terhadap ibunya. "Saya tidak pernah merasa kasih sayang daripadanya. "Dia kerap mendera, memukul saya hingga saya terbaring dengan keadaan berlumuran darah di lantai. "Saya tidak pernah berasa ciuman dan tidak pernah menikmati dakapan ibu saya," katanya. Josef mengurung ibunya dalam sebuah bilik di mana dia dipercayai meninggal dunia pada 1980 selepas tiada seorang pun jiran mereka yang melihatnya selama 21 tahun. Fail-fail majlis perbandaran menunjukkan Josef mewarisi sebuah rumah di Amstetten, Austria pada 1959 kerana ibunya sudah meninggal dunia. Sebelum ini kisah lelaki itu yang merogol anaknya, Elisabeth, 42 sehingga melahirkan tujuh cahaya mata dan mengurung wanita tersebut dalam sebuah bilik kecil selama 24 tahun terbongkar sehingga menyebabkan dia ditangkap pada April lalu. - Agensi

No comments: